img

Veelgestelde vragen

We kunnen ons voorstellen dat je wellicht vragen hebt over hoe het werkt met zwangerenportaal.nl. Neem dan even een kijkje bij de veelgestelde vragen op deze pagina. Misschien staat jouw vraag (en het antwoord) er wel bij. Staat jouw vraag er niet bij? Laat ons dat dan weten.

Hieronder vind je een overzicht van veelgestelde vragen over zwangerenportaal.nl. De vragen zijn onderverdeeld in categorieën, in de vraag staat het kernwoord schuingedrukt.

Account

Hoe zie ik of mijn account geverifieerd is?

Zodra je je e-mailadres en mobiele telefoonnummer hebt geverifieerd is jouw account klaar en koppelt jouw verloskundige het dossier op een geschikt moment.

Bij het aanmaken van mijn account heb ik een verkeerd telefoonnummer of e-mail ingegeven, wat nu?

Stuur een een e-mail naar info@zwangerenportaal.nl met de juiste gegevens. Wij corrigeren jouw gegevens zodat je je account kunt verifiëren.

Ik heb een buitenlands telefoonnummer en kan mijn account niet verifiëren.

Helaas kunnen we geen code versturen naar buitenlandse telefoonnummers. Je kunt een Nederlandse (provider) simkaart aanschaffen om dit te doen.

Mijn account werkt niet goed (ik kan mijn dossier of afspraken niet inzien, terwijl ze er wel zijn). Ik zou mijn account graag willen verwijderen en een nieuwe aanmaken. Hoe kan ik dat doen?

Het kan zijn dat jouw afspraak eerder gemaakt is dan dat jij gekoppeld bent aan zwangerenportaal.nl. Of het kan zijn dat jouw verloskundige jouw dossier/afspraken nog niet heeft gekoppeld, waardoor jij jouw gegevens nog niet kunt inzien. Jouw verloskundige doet dit wanneer zij hiervoor een geschikt moment vindt. Je hoeft je account dus niet te verwijderen. Vraag eventueel aan je verloskundige om je account te koppelen aan zwangerenportaal.nl.

Ik heb al een geverifieerd account, maar ik blijf uitnodigingen krijgen. Kan dat gestopt worden?

Als jouw account is gekoppeld door jouw verloskundige én je hebt dezelfde gegevens ingevuld zoals die bekend zijn bij jouw verloskundige, dan zou dit niet moeten gebeuren. Check deze zaken eerst. Als dit allemaal correct is, neem dan contact op met info@zwangerenportaal.nl.

Ik ontvang geen verificatiemail voor mijn account. Wat nu?

Dit kan aan je mailinstellingen liggen, check je spam/ongewenste e-mailmap. Is het ook daar niet aangekomen stuur dan een mail met je ID/username zodat we je opnieuw een link kunnen sturen.

Mijn verloskundige kan mijn account niet linken wat nu?

Wanneer je dezelfde gegevens (e-mailadres en mobiel telefoonnummer) hebt ingevoerd bij je ID als die bekend zijn bij je verloskundige, dan zou dit niet moeten gebeuren. Neem dan contact op met info@zwangerenportaal.nl.

Hoe verwijder ik mijn account?

Stuur een bericht naar info@zwangerenportaal.nl en we verwijderen jouw account.

Gebruikersnaam

Wat is mijn gebruikersnaam?

Neem contact op met info@zwangerenportaal.nl.

Hoe wijzig ik mijn gebruikersnaam?

De door jou gekozen ID/username kan niet worden veranderd.

Mijn gebruikersnaam bestaat al, wat nu?

Je ID/username moet een unieke naam zijn. De door jou gekozen naam is blijkbaar al door iemand anders in gebruik. Kies een andere ID/username om je account mee aan te maken.

Dossier

Hoe kom ik in mijn dossier?

Log in met je zwangerenportaal ID en ga naar ‘mijn profiel’. Kies vervolgens voor ‘mijn dossier’. Je ziet dan een knop ‘integraal geboortedossier’ staan, klik hierop.

Waarom zie ik mijn oude dossier?

Jouw verloskundige heeft dan een oud dossier gekoppeld in plaats van jouw nieuwe dossier. Jouw verloskundige is de enige die dit kan veranderen, dus we raden je aan om contact op te nemen met jouw verloskundige.

Ik kan mij echo-foto’s niet zien in mijn dossier, wat nu?

Allereerst is het nodig dat jouw dossier is gekoppeld. Zodra je verloskundige dit heeft gedaan, heb je inzage in jouw dossier. Het kan echter ook zijn dat jouw verloskundige praktijk geen foto’s kan plaatsen in je dossier. Vraag dit na bij je verloskundige.

Ik heb mijn account nu geverifieerd, maar ik zie nog geen afspraken in mijn dossier. Moet er nog iets gebeuren?

Jouw verloskundige moet jouw dossier nog koppelen. Zij doet dit wanneer zij hiervoor een geschikt moment vindt.

Ik ben zelf verloskundige. Hoe kan ik mijn dossier inzien?

Stuur even een bericht naar info@zwangerenportaal.nl en we nemen contact met je op. Hiervoor moeten we namelijk iets instellen zodat je met je eigen ID kunt inloggen.

Afspraak

Ik heb binnenkort een afspraak met de verloskundige, maar ik ben verhinderd.

Voor een wijziging of annulering van een afspraak met je verloskundige neem je rechtstreeks contact op met met je verloskundige en niet met zwangerenportaal.nl.

Waarom zie ik geen locatie bij mijn afspraak?

Waarschijnlijk is jouw verloskundige dit vergeten te vermelden. Je kunt het best even contact opnemen met je verloskundige om dit na te vragen.

Ik zie mijn afspraken niet staan. Hoe kan dit?

Het kan zijn dat jouw afspraak eerder gemaakt is dan dat jij gekoppeld bent aan zwangerenportaal.nl. Of het kan zijn dat jouw verloskundige jouw dossier/afspraken nog niet heeft gekoppeld, waardoor jij jouw gegevens nog niet kunt inzien. Jouw verloskundige doet dit wanneer zij hiervoor een geschikt moment vindt.

Afmelden

Ik heb een miskraam gehad en wil me afmelden, hoe doe ik dat?

Onderaan elke mail staat een ‘schrijf me uit’ knop. Klik hierop en kies de velden die je niet op ‘actief’ wilt hebben staan.

Weekmails

Ik ontvang verkeerde weekmails. Hoe pas ik dit aan?

De weekmails worden gestuurd op basis van de aterme datum in jouw profiel. Je kunt jouw aterme datum aanpassen in ‘mijn profiel’ nadat je bent ingelogd. Ga naar ‘mijn profiel’ en pas de datum aan bij ‘uitgerekende datum’.

Ik krijg geen weekmails, wat nu?

Heb je bij ‘mijn profiel’ de weekmail op ‘Y’ staan? Bekijk dit door te gaan naar ‘mijn profiel’ en pas ‘weekmail’ optie aan.

Aangesloten praktijken

Mijn verloskundige praktijk staat niet bij aangesloten praktijken. Hoe kan dat?

Het kan zijn dat ze (nog) niet aangesloten zijn op zwangerenportaal.nl, óf ze hebben nog geen voorsteltekst aangeleverd aan ons.

Ik heb een vraag aan mijn zorgverlener (verloskundige/gynaecoloog/huisarts).

Medische, zorginhoudelijke of overige inhoudelijke vragen worden door de zorgverlener zelf beantwoord, niet door zwangerenportaal.nl. Mail of bel daarom rechtstreeks met jouw zorgverlener.

Ik heb een zorggerelateerde vraag.

Medische, zorginhoudelijke of overige inhoudelijke vragen worden door de zorgverlener zelf beantwoord, niet door zwangerenportaal.nl. Mail of bel daarom rechtstreeks met jouw zorgverlener.

Partner

Ik ben een partner. Waarom kan ik niet bij de afspraken of in het dossier van mijn vrouw?

Door de nieuwe wet- en regelgeving is het nog niet mogelijk om als partner toegang te krijgen tot de gegevens van de zwangere. We zijn hiermee bezig en hopen dit spoedig rond te hebben. We vragen hiervoor nog even je geduld.

Ik heb bij het aanmelden voor zwangerenportaal.nl het verkeerde e-mailadres van 'mijn partner' ingevuld. Ik kan het nergens wijzigen, althans ik vind deze functie niet op het portaal. Wat nu?

Op dit moment is het niet mogelijk om jouw gegevens te delen met een partner/familielid etc., dit in verband met nieuwe wet- en regelgeving. Onze jurist onderzoekt dit momenteel en we hopen snel met een goede en veilige oplossing te komen. We vragen hiervoor nog even geduld.

Privacy

Ik ben een half jaar geleden bevallen en vraag mij nu af wat er met mijn dossier en gegevens op zwangerenportaal.nl gebeurt.

Jouw gegevens staan niet opgeslagen bij zwangerenportaal.nl, ze staan opgeslagen bij jouw verloskundige praktijk en worden eventueel in de toekomst door zorgverleners gebruikt, mocht je weer zwanger zijn.

Zou ik mijn zwangerschapsverklaring via e-mail kunnen ontvangen? Nee, dat kan niet. Dit komt door de nieuwe privacywet (AVG). Er mogen geen e-mails meer verstuurd worden met daarin persoonsgegevens vermeld.

Ik wil graag mijn abonnement voor de tijdschriften van Ouders van nu opzeggen.

Tijdschriften zoals die van Ouders van nu zijn geen dienst van zwangerenportaal.nl. Neem voor informatie over abonnementen van tijdschriften direct contact op met de betreffende uitgever/instantie.

Bewaren:
Laat van je horen! Was dit waardevol voor jou?

Dagelijks handige info over jouw zwangerschap? Volg ons!