Wil je persoonlijk nieuws ontvangen en op de hoogte zijn van alle kanalen die je volgt?

Blijf op de hoogte!

Ontvang nieuws speciaal voor jou!

Voorbeeld campagne: case Praktijk Chiropractie Stegeman

ZP® - Magazine

, 11 juli 2022 19:04Laatste update op: 11 juli 2022 19:04

Een campagne op het zwangerenportaal.nl is op verschillende manieren in te richten. Het belangrijkste echter is om jouw doelgroep centraal te stellen. Hieronder een voorbeeld van een klant die dit perfect heeft weten te vertalen in een goede campagne.

Doelstelling:

Praktijk Chiropractie Stegeman is een praktijk voor chiropractie gevestigd in Den Haag sinds 1987. Naast meer algemene klachten zoals nek- en rugklachten en specifieke ouderdomsklachten, kan je bij deze praktijk ook terecht voor zwangerschapsgerelateerde klachten en klachten bij baby’s. Deze laatste twee specialisatiegebieden wilden zij graag lokaal onder de aandacht brengen bij zwangeren en jonge ouders.

Aanpak:

Allereerst hebben we gekeken naar het werkgebied van de praktijk en welke verloskundigenpraktijken in het werkgebied liggen of er vlakbij. Op deze manier kunnen we de juiste doelgroep met een lage drempelwaarde bereiken. Daarnaast heeft Chiropractie Stegeman gebruik gemaakt van het combinatiepakket. Dat betekent zowel de vermelding als “deskundige uit de buurt” onder de artikelen van de beroepsvereniging, de NCA, alsmede van de mogelijkheid tot het plaatsen van advertenties in 6 relevante zwangerschaps- en/ of babyweken.

Vermelding onder de artikelen van een overkoepelende branchorganisatie zorgt voor betrouwbaarheid. Daarnaast zorgt het ervoor dat je heel gericht onder de aandacht komt op het moment dat de zwangere of jonge ouder daadwerkelijk heeft doorgeklikt naar een artikel over jouw expertise, in dit geval chiropractie, omdat ze daar op dat moment in geïnteresseerd is.

Door het plaatsen van een advertentie word je heel vaak gezien, gemiddeld al snel zo’n 12 keer per persoon bij 4 advertenties. Dankzij de plaatsing in specifieke zwangerschapsweken of babyweken is dat ook nog eens op de momenten dat de zwangere of jonge ouder wellicht behoefte heeft aan deze specifieke zorg.

Wat de campagne kwalitatief zo goed maakt is dat ze de juiste boodschap meegeven op de voorstelpagina en in de advertentie. Bovendien is de informatie die je ziet wanneer je op de link klikt afgestemd op de behoefte van de zwangere en/ of jonge ouder. Zij kunnen meteen contact opnemen voor bijvoorbeeld een adviesgesprek of consult.

Resultaten:

Alhoewel deze campagne nog niet zo heel lang live staat zijn de tussentijdse resultaten veelbelovend. Gemiddeld wordt de advertentie 700 keer per maand gezien. Dit komt overeen dat elke zwangere/ jonge ouder de advertentie 14 keer ziet. De artikelen over chiropractie zijn al meer dan 120 keer gelezen en er is vanuit daar zelf als 24 keer doorgeklikt naar de voorstelpagina. Op het totaal bereik aantal zwangeren/ jonge ouders is dit 16% wat doelgericht heeft doorgeklikt tot aan de voorstelpagina!

  • Feed

  • Mijn week

  • Cursussen

  • Community

  • Dashboard