Wil je persoonlijk nieuws ontvangen en op de hoogte zijn van alle kanalen die je volgt?

Blijf op de hoogte!

Ontvang nieuws speciaal voor jou!

Deze informatie is geverifieerd door onze deskundige: ZwangerTotaal - oefentherapie

ZwangerZwanger en het traplopen wordt zwaarder

Zwanger en het traplopen wordt zwaarder

ZP® - Magazine

, 5 April 2019 12:40Laatste update op: 13 October 2020 17:50

Ben je pas zwanger, dan kun je vaak nog prima de trap op- en aflopen. Vanaf het moment dat je buikje serieus gaat groeien (zo vanaf de 20e week) wordt het traplopen zwaarder.

Traplopen tijdens de zwangerschap

Je zult meer op gevoel de trap af moeten lopen omdat je de treden onder je niet meer goed ziet. Gewrichtsbanden worden soepeler tijdens je zwangerschap, waardoor de kans op zwikken in de enkel groter is bij een verkeerde inschatting. Daarnaast wordt het door de toenemende buikomvang moeilijker om de balans te houden en wordt het bekken zwaarder belast.

Traplopen enter image description here

Tips voor het traplopen tijdens de zwangerschap

  • Zorg dat je benen wijd staan en de knieën en voeten iets naar buiten draaien.
  • Indien de treden breed genoeg zijn, plaats dan de hak goed in de trede.
  • Strek de bovenrug goed uit zodat deze kan helpen het bekken te stabiliseren.
  • Haal de kracht alleen uit de benen, de hand steunt losjes op de trapleuning.
  • Probeer het traplopen te minimaliseren op een dag.

Plaats een reactie

(0)
user-image

    Gerelateerde artikelen

    Gerelateerde artikelen

    Wil je persoonlijk nieuws ontvangen en op de hoogte zijn van alle kanalen die je volgt?

    Blijf op de hoogte!

    Ontvang nieuws speciaal voor jou!

    Groeikalender
    Magazine