img

img

Yoga-oefening tegen stress en slapeloze nachten 1

Legs-up-the-wall-pose: op de kop tegen stress en dé truc tegen slapeloze nachten. Tevens verbetert dit de doorbloeding van je bekken & baarmoeder.

Leg een langwerpig kussen of een dik opgevouwen dekentje zo’n 10 cm van de muur. Ga aan de zijkant naast, maar wel tegen (!) je kussen of deken zitten. Probeer terwijl je achterover gaat liggen tegelijk de draaiing te maken: eerst één been omhoog en terwijl je indraait ook het andere been. Je ligt dan met je billen en onderrug op het kussen en je billen zijn net wel/net niet tegen de muur.
Beenopties: recht omhoog of in spreidstand.
Armopties: liggend naast je of handen op je buik.

Blijf hier zo lang als je fijn vindt! Kom rustig uit de houding zoals je erin ging en blijf even op je linkerzij liggen voor je verder gaat.

img De deskundige bij jou in de buurt:
Adrienne Oudenampsen - yogadocent
"Beweeg met je ademhaling" - de mantra van mijn yogajuf toen ik zelf zwanger was van mijn eerste kindje - hoor ik nog steeds in mijn hoofd iedere keer ik nu zelf lesgeef.

Auteur van dit artikel:
Rianne Hoekstra - yogadocente

Bewaren:
Laat van je horen! Was dit waardevol voor jou?

Dagelijks handige info over jouw zwangerschap? Volg ons!