1
×

Inbox

  • Notificaties0
  • Taken0

Notificaties

    Terug

    PREM

    Gepubliceerd op: 1-16-2023Bewerkt op: 1-16-2023
    Mavita verloskundigen Barendrecht Gepubliceerd op: 1-16-2023Bewerkt op: 1-16-2023
    Geschreven door: Mavita verloskundigen Barendrecht
    nieuw

    Informatie voor clienten over het meten ervaringen in de geboortezorg Omdat u van ons zorg ontvangt,ontvangt u deze informatie. Wij horen graag van u hoe u de zorg ervaart. Wat vindt u van de zorg en dienstverlening die u ontvangt?Bieden wij wat u nodig heeft en belangrijk vind? Hoe worden de clientenervaringen gemeten? Landelijk is afgesproken dat organisaties die geboortezorgleveren,ervaringen van clienten meten. Alle geboortezorgorganisaties gebruiken hiervoor dezelfede vragenlijst,namelijk de PREM Geboortezorg,die ze samen hebben ontwikkeld.

    Elke kraamvrouw,die een levenvatbare beby heeft gekregen,krijgt deze vragenlist aangeboden. Het is een korte lijst met 14 vragen over wat belangrijk is voor u als kraamvrouw en zinvol voor de zorgvelener. We stellen vragen over de ervaringen met de zorg,voor elk van de organisaties waarvan door u zorg is ontvangen:de verloskundigepraktijk,het ziekenhuis en de kraamzorgorganisatie. U beantwoord de vragen op een eenvoudige 10 punt schaal met smileys. Tot slot vragen wij naar verbeterpunten en complimenten. Daarnaast bevat de vragenlijst een aantal achtergrond vragen zoals geslacht,leeftij,plaats van bevalling etc.

    Hoe werkt het meten van clientenervaringen met de PREM Geboortezorg? De verloskundige(meestal) informeert u over de PREM en dat u email adres hiervoor wordt gebruikt. U kunt hiertegen bezwaar maken. Dan word u niet uitgenodigd om de vragenlijst in te vullen. De verloskundige geeft u email adres door als u bent bevallen U ontvangt vervolgens automatisch een e-mail met uitleg en een link naar de PREM vragenlijst. Deze mail hoort tussen de 2 en 8 weken na de bevalling bij u in de digitale brievenbus binnenkomen.

    Wat gebeurt er met de resultaten? De ingevulde vragenlijsten worden door verschillende partijen gebruikt: De organisaties van wie u zorg heeft ontvangen,ontvangen de landelijke uitkomsten en de uitkomsten van hun eigen metingen. Deze data zijn altijd anoniem. Zij kunnen deze uitkomsten gebruiken om de kwaliteit van de geboortezorg te verbeteren. Door het invullen van de PREM vragenlijst draagt u bij aan de kwaliteit van de organisatie waar u geboortezorg van hebt gekregen. Alle ingevulde PREM vragenlijsten worden op een veilige manier verzameld door een onafhankelijk onderzoeks bureau(Perined). Zij deelt vervolgens anonieme uitkomsten met verschillende landelijke partijen die de data bijv gebruiken voor het verbeten van de kwaliteit van de geboortezorg. Ook deelt het onafhankelijke onderzoeksbureau de anonieme data met de landelijke openbare database. De antwoorden op de open vragen worden niet gedeeld met de landelijke openbare database. Meer weten? check:https://www.kennisnetgeboortezorg.nl/prem-geboortezorg/

    met vriendelijke groet

    Mavita (Verloskundige Praktijk Barendrecht)

    • Feed

    • Mijn week

    • Cursusportaal

    • Community

    • Dashboard