1
×

Inbox

  • Notificaties0
  • Taken0

Notificaties

    Terug

    Handleiding aanleveren landelijke advertentie

    Gepubliceerd op: 1-11-2021Bewerkt op: 2-12-2021
    ZP® - Magazine Gepubliceerd op: 1-11-2021Bewerkt op: 2-12-2021
    Geschreven door: ZP® - Magazine

    Inhoud

    1. Voordat je begint
    2. Aanleveren advertentie in JPG of PNG bestand. (Geen Word of PDF)
    3. De link
    4. Stuur ons het geheel toe
    5. Vervolg
    6. De kracht van adverteren op het zwangerenportaal.nl
    7. Voorbeelden

    1. Voordat je begint

    De advertentie heeft als doel om naamsbekendheid op te bouwen voor de adverteerder. Het gaat daarbij zeker niet enkel om de klik. Het gaat evengoed om de zichtbaarheid en het opbouwen van herkenning en vertrouwen voor de lezer. Enerzijds zodat de lezers juist op het moment dat ze de advertentie zien (opnieuw) aan de adverteerder denken en geprikkeld worden om meer te willen weten/te klikken. Anderzijds is, zoals gezegd, een belangrijke functie van een advertentie om voor herkenning en meer bekendheid te zorgen. Zodat de lezer een volgende keer bij een andere gedachte of moment juist terugdenkt aan de adverteerder dankzij (o.a.) de op zwangerenportaal.nl getoonde advertentie(s).

    2. Aanleveren advertentie in JPG of PNG bestand

    • Formaat 300 x 250 pixels (aanleveren in formaat 600 x 500 pixels vanwege scherpte).
    • Tip: houd het simpel en denk daarbij aan:
    • jullie logo
    • een mooie afbeelding/foto (rechtenvrij)
    • de naam van jullie bedrijf
    • eventueel jullie slogan
    • eventueel de link naar jullie website en/of adresgegevens
    • aanleveren in JPG of PNG bestand

    Let op dat je zo min mogelijk tekst gebruikt. Veel tekst in de advertentie kan zorgen voor afleiding.

    3. De link

    Stuur ons de link waarnaar mag worden doorverwezen als er op de advertentie geklikt wordt.

    4. Stuur ons het geheel toe

    Zijn 2 + 3 klaar? Stuur ons het geheel toe naar lindsey@zwangerenportaal.nl. Lever de benodigdheden minimaal twee werkdagen voor de startdatum aan.

    Mocht je geen tijd of ervaring hebben met het ontwerpen van de advertentie, dan kunnen wij dit uit handen nemen. Het geheel wordt ontworpen voor €45 excl. btw. Voor dit bedrag zullen wij één advertentie vormgeven. Wil je hier gebruik van maken? Stuur een e-mail naar lindsey@zwangerenportaal.nl met daarin;

    • logo,
    • afbeelding,
    • boodschap,
    • link van de website

    Na ontvangstbevestiging verzorgen wij de opmaak binnen ongeveer drie werkdagen.

    5. Vervolg

    Wij verwerken het geheel op zwangerenportaal.nl. Vervolgens sturen we elk halfjaar de statistieken van de advertentie op zwangerenportaal.nl. Bij afname van een periode van 6 maanden worden enkel de eindstatistieken verstuurd.

    6. De kracht van adverteren op zwangerenportaal.nl

    “Plaats je advertentie op de pagina’s waar de advertentie-inhoud en je reclameboodschap relevant en actueel zijn voor bezoekers. Probeer grote ‘doelgroepgerichte’ websites te mijden omdat ze meestal te duur zijn en te weinig bezoekers en conversies opleveren. Ga op zoek naar ‘special interest’ sites die voor jouw product relevant zijn. En ga niet alleen op de home page staan met je advertentie, maar adverteer vooral op de inhoudspagina’s waar bezoekers meer tijd doorbrengen en meer aandacht hebben voor je boodschap.” (Bron: Marketingfacts, 2017)

    Met zwangerenportaal.nl faciliteren we in bovengenoemde facetten, namelijk:

    • Een relevante doelgroep
    • Op een relevant moment (in de zwangerschap) doordat je een of meerdere specifieke zwangerschapsweken kiest
    • Vanuit een betrouwbare omgeving
    • De advertentie staat naast relevante content
    • In de wekelijkse mail staan gemiddeld 1 of 2 advertenties wat de zichtbaarheid aanzienlijk vergroot

    7. Voorbeelden

    Enkele tips:

    • Houdt de tekst/ boodschap in de advertentie kort
    • Gebruik een duidelijke afbeelding
    • Verwerk een "call to action" button
    • Houdt de tekst in de de CTA-button kort. Voorbeelden: "Meer info", "Rondleiding aanvragen", "Lees meer", "Aanmelden", "Inschrijven".
    • CTA-button moet goed zichtbaar zijn. De button heeft "aantrekkingskracht".
    • Bedenk goed wat je met de advertentie wil vertellen.

    enter image description here

    enter image description here

    enter image description here

    • Feed

    • Mijn week

    • Cursusportaal

    • Community

    • Dashboard