img

img

Yoga-oefening tegen stress en slapeloze nachten 2

Childspose (Balasana): voor vertrouwen en ontspanning én fijn voor je rug.

Zorg voor een zachte ondergrond, bijv. bed/bank of yogamat en pak een stevig kussen om op te hangen.
Ga op je onderbenen/hakken zitten, schuif je knieën uit elkaar naar wijder dan je heupen en schuif je grote tenen juist tegen elkaar. Leg het kussen tussen je benen en ga erop liggen met je buik en borst en één wang. Je kunt je armen onder je houden, of leg je armen naar achter. Blijf hier zo lang als je fijn vindt en adem rustig naar je rug, buik en flanken. Wissel halverwege na zo’n acht ademhalingen ongeveer nog even van wang.

Hoe meer je buik groeit hoe meer je ruimte kunt maken bij je buik door je knieën wijder te leggen en je kussen wat verder weg.

img De deskundige bij jou in de buurt:
Adrienne Oudenampsen - yogadocent
"Beweeg met je ademhaling" - de mantra van mijn yogajuf toen ik zelf zwanger was van mijn eerste kindje - hoor ik nog steeds in mijn hoofd iedere keer ik nu zelf lesgeef.

Auteur van dit artikel:
Rianne Hoekstra - yogadocente

Bewaren:
Laat van je horen! Was dit waardevol voor jou?

Dagelijks handige info over jouw zwangerschap? Volg ons!