1
×

Inbox

  • Notificaties0
  • Taken0

Notificaties

    Terug

    Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)

    Gepubliceerd op: 5-29-2020Bewerkt op: 5-29-2020
    ZP® - Magazine Gepubliceerd op: 5-29-2020Bewerkt op: 5-29-2020
    Geschreven door: ZP® - Magazine
    Jij hebt recht op goede zorg, maar wat is de definitie van goede zorg? En wat moet je doen als je klachten hebt over de verleende zorg? Dit is vastgelegd in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). We vertellen je hier graag meer over.

    De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg

    Uit onderzoek is gebleken dat het wel eens voorkomt dat mensen ontevreden zijn over de klachtafhandeling in de zorg. Met name over hoelang het duurt voordat de klacht is afgehandeld en de manier waarop de klacht wordt afgehandeld. De Wkkgz is in het leven geroepen om ervoor te zorgen dat mensen, die een klacht indienen, zich gehoord voelen en dat er open wordt gecommuniceerd over deze klachten zodat het leerzaam is voor de zorgsector. De Wkkgz vervangt de wetten Kwaliteitswet Zorginstellingen en de Wet klachtrecht cliënten zorgsector.

    Dit regelt de Wkkgz

    • Klachten worden beter en sneller behandeld;
    • Zorgpersoneel kan op een veilige manier een melding maken van incidenten;
    • De cliënt heeft meer rechten;
    • De meldplicht van zorgverleners is uitgebreid.

    Lees meer op de website van de Rijksoverheid.

    • Feed

    • Mijn week

    • Cursusportaal

    • Community

    • Dashboard