img

img

Yoga-oefening tegen stress en slapeloze nachten 1

Legs-up-the-wall-pose: op de kop tegen stress en dé truc tegen slapeloze nachten. Tevens verbetert dit de doorbloeding van je bekken & baarmoeder.

Leg een langwerpig kussen of een dik opgevouwen dekentje zo’n 10 cm van de muur. Ga aan de zijkant naast, maar wel tegen (!) je kussen of deken zitten. Probeer terwijl je achterover gaat liggen tegelijk de draaiing te maken: eerst één been omhoog en terwijl je indraait ook het andere been. Je ligt dan met je billen en onderrug op het kussen en je billen zijn net wel/net niet tegen de muur.
Beenopties: recht omhoog of in spreidstand.
Armopties: liggend naast je of handen op je buik.

Blijf hier zo lang als je fijn vindt! Kom rustig uit de houding zoals je erin ging en blijf even op je linkerzij liggen voor je verder gaat.

img Auteur van dit artikel:
Rianne Hoekstra - yogadocente
Mijn passie is om vrouwen te inspireren om bewuste en natuurlijke keuzes te maken met vertrouwen in het eigen lichaam, maar ook om ze te helpen ontspannen met nuchtere (yoga-)oefeningen.

Bewaren:
Laat van je horen! Was dit waardevol voor jou?

Dagelijks handige info over jouw zwangerschap? Volg ons!